مقالات اجتماعی و حقوقی دکتر پویا منصفی

اشنایی با قوانین بین الملل و حقوق بشر و قوانین مهاجرت توسط دکتر پویا منصفی

مقالات اجتماعی و حقوقی دکتر پویا منصفی

اشنایی با قوانین بین الملل و حقوق بشر و قوانین مهاجرت توسط دکتر پویا منصفی

مقالات اجتماعی و حقوقی دکتر پویا منصفی

در این وب لاگ تلاش میکنم مقالات اجتماعی و حقوقی که فکر میکنم میتواند به هموطنان فارسی زبانم کمک کند انتشار میدهم .
در این وب لاگ از قوانین حقوق بین الملل ، قوانین حقوق بشر ، قوانین مهاجرت ، قوانین تابعیتی ، قوانین کشورها و قوانین ویزا و اقامت و زندگی در خارج کشور به اشتراک گذاشته میشود

  • ۰
  • ۰

توصیه های سفر به ونزوئلا


به چند نکته زیر حتما توجه کنید !

 ونزوئلا کشوری نیست که شما بدون راهنما و اشنا در اینجا بدون برنامه ریزی به ان سفر کنید ! بدون راهنما و همراه در این کشور میتواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند !

ونزوئلا را برای خرید مواد مخدر انتخاب نکنید !! گول قاچاقچیان را نخورید !

ونزوئلا را برای پریدن و رفتن به کشوری دیگر و یا به جای دیگه انتخاب نکنید !!

ونزودئلا به کسی به این سادگی پناهندگی نمیدهد پس به دنبال پناهندگی در ونزوئلا نباشید ! 


نکات اساسی برای سفر توریستی و تحقیقاتی به ونزوئلا : 

۱-از همراه داشتن أشیای با ارزش خود داری کنید مانند زنجیر طلا و ساعت گران قیمت
۲-هنگام ورود شما یک سیم کارت با اینترنت پر سرعت و در صورت لزوم یک سیستم وای فای پرتابل در اختیار شما قرار داده می شود
٣- از قرار دادن مدارکتان و پول و لوازم قیمتی مانند لب تاپ و موبایل در داخل چمدانی که به بار می دهید خود داری کنید . چون پرواز شما به ونزوئلا مستقیم نیست ممکن است بار شما جا به جا شود و یا حتی گم شود . و شرکت هوایی در مقابل محتویات بار شما مسئولیتی نخواهد داشت . بنابراین پیشنهاد می شود یک چمدان کوچک به داخل هواپیما با خودتان ببرید و تمامی مدارک و لوازم گرانقیمت و یا پول خود را در ان بگذارید.
٤ - اسپری - عطر - ناخنگیر ، قیچی ، گیاه و خوراکی زیاد و کنسرو همراه نداشته باشید
٥- از همراه داشتن داروهای کدین دار بپرهیزید مگر اینکه نسخه پزشک داشته باشید

٦- بلیط رفت و برگشت خود را باید ۹۰ روزه  یا کمتر خریداری کنید
٧-در صورتی که در کشور ترانزیت می شوید حتما سراغ بار خود را بگیرید و به کانتری که به شما کارت پرواز می دهد شماره و تیکت بار خود را نشان دهید تا شماره را با بیسیم چک کند که بارتان جا نماند
٨-در صورت هر گونه مشکل تمامی مسیر شما امکان دسترسی به اینترنت را دارد و با همکاران ما که به زبان اسپانیایی می توانند صحبت کند در تماس باشید
٩- به علت علافی زیادی که این سفر دارد پیشنهاد می شود مسافرین همراه خود وسائل سرگرم کننده مثل کتاب، مجله ، بازی و یا کامپیوتر در ونزوئلا همراه داشته باشید . 
١٠- سیستم پریز برق در کل سفر شما متفاوت است بنابراین حتما از مبدل های چند کاره برق خریداری کنید - سیستم برق کل امریکای جنوبی ۱۱۰ است و دو شاخه عمودی امریکایی می خورد . 
١١- سیستم اینترنت تقریبا همه جا در دسترس است
١٢ - غذای این مناطق با مزاج ایرانی ها سازگار است
١٣- از تمامی مدارک خود ٢ کپی همراه داشته باشید
١٤-اب و هوای این مناطق گرم است پس لباس شنا فراموش نشود
١٥- اگر قصد اقامت و زندگی و سرمایه گزاری دارید حتما با سفارت جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس مکاتبه کنید و یا یک وکیل رسمی انتهاب کنید و کارهای خود را با هماهنگی با وکیل انجام دهید و با شهروندان عادی ایرانی مشاوره نکنید . 
هنگام ورود شما به ونزوئلا بنده همکارانم در کاراکاس شما را زیارت کرده و به جزیره زیبای مارگاریتا انتقال می دهیم . در جزیره مارگاریتا تلاش خواهیم کرد اوقات خوشی را داشته باشید .
شما برای انگشت نگاری اول ( جهت صدور شناسنامه و کارت ملی ) یک بار با هزینه شرکت با هواپیما به شهر دیگری سفر می کنید و یک بار دیگر پس از رجیستر شدن مدارک شما جهت انگشت نگاری و عکس برداری نهایی جهت صدور پاسپورت . 
بنابراین هزینه پرواز های داخلی شما به شهرهای دیگر ونزوئلا با وکیل ما می باشد .

در صورتی که بخواهید پاسپورت خود را تحویل بگیرید و تشریف ببرید ، می بایست حداقل ۲  تا۳ اینجا ما در خدمت شما باشیم و در صورتی که بخواهید انگشت نگاری دوم را جهت پاسپورت انجام داده و تشریف ببرید می بایست یک ماه در اینجا حضور داشته باشید . و سپس ما پاسپورت را با مهر خروج برای شما ارسال کرده و تسویه حساب نهایی می کنیم . 
ویژه گی این تابعیت این است که شما می بایست در تمام مراحل حضور فیزیکی داشته باشید و تمام مراحل کاری خود را از نزدیک ببینید . و در داخل وب سایت سازمان مربوطه هویت و مشخصات خود را چک کنید . 

توجه مهم :در ونزوئلا معمولا یک اسم مستعار و یا یک نام امریکای لاتین باید برای انتهای فامیلی خود انتخاب کنید که برای هویت شما هیچ مغایر تی ندارد . چون این نام ونزوئلایی شماست . اما اگر بخواهید کلا نام و نام خانودگی خود و حتی محل تولد خود را تغغیر دهید برای انتخاب نام اول و دوم شما می توانید اتنخاب کنید و نام خانوادگی را وکیل ما با توجه به گواهی تولدی که برای شما اماده می سازد انتخاب می کند . پس شما امکان انتخاب نام اول و دوم خود را دارید و نام خانوادگی در اختیار شما نیست . توجه داشته باشد که تغغیر این نام بعد از امضای قرارداد امکان پذیر نمی باشد و در صورتی که بخواهید این کار را انجام دهید مشمول زمان و هزینه اضافه خواهد بود

📍وضعیت ویژه در وضعیت پروازها در مسیر ایران به اکوادور - ونزوئلا


توجه فرمایید هموطنان عزیز ! 

www.visaexpress.co

دوستان و هموطنان عزیز ! کشور اکوادور و ونزوئلا برای ایرانیان ویزای توریستی در فرودگاه صادر میکند ولی لطفا توجه کنید که به این سادگی نیست ! 

www.visaexpress.co


با توجه به فشارهای امریکا فرودگاه ها، و با توجه به اینکه برای سفر به اکوادور و ونزوئلا مسیر مستقیم از ایران وجود ندارد ، لذا اکثر ملیتهای ایرانی و عراقی و سوری در مسیر پرواز دچار مشکل شده اند و فقط ظرف دو هفته گذشته مسافرینی که از مسیر کلمبیا ، پاناما ، و کوبا حتی با داشتن ویزای ترازیت عازم کیتو وکاراکاس بودند را ریجکت کردند و نگذاشتند سوار هواپیما شوند و به ایران بازگردادند .
این سخت گیری بطور خاص در فرودگاه های ترکیه اعمال میشود و اینگار به انها دستور داشته اند که ایرانی ها رو ریجکت کنید و نگذارید سوار هواپیما شوند ! 

به غیر از ضرر های مالی  و روانی و سوخت بلیط که این قضیه به دنبال داره ، میتونه زندگی افراد را هم تحت 
تاثیر قرار دهد .

www.visaexpress.co

📍📍📍📍📍📍📍📍

📍بنابراین دقت کنید سر خود بلیط نخرید و برای سفر به ونزوئلا و اکوادور اقدام کنید

اگر قصد مهاجرت دارید و با ویزای توریستی تشریف می ارید حتما مدارک کامل همراه داشته باشید و از وکیل خود دعوتنامه بگیرید

بهتر است در استانبول از کنسولگری پاناما و یا کلمبیا جهت ویزای ترانزیت حتما روز قبل از پرواز نامه بگیرید

بلیط رفت برگشت و رزرو هتل حتما همراه داشته باشید

www.visaexpress.co

حتما مسلط به زبان انگلیسی باید باشید تا برای انها توضیح دهید و ثابت کنید مسیر واقعی شما اکوادور یا ونزوئلا است و قصد پناهندگی ندارید

از وکیل خود یک نامه به اسپانیایی و انگلیسی دریافت کنید که این نکات در ان توضیح داده شده 
باشد

کارمندان فرودگاه جدید استانبول همه گی جدید هستند و بسیار سختگیر و البته کودن ! 
 اکثرا  اطلاعات بسیار کمی دارند و اصلا به مدارک شما توجهی نمیکنند و حتی بعضی أوقات به افرادی که نکذاشتند سوار هواپیما شوند میگویند : قانون جدید میکنید ایرانیان برای اکوادور و ونزوئلا ویزای توریستی لازم دارند ! 

📍در چنین شرایطی حتما درخواست کنید با سوپروایزر امیگرشن صحبت کنید . 

www.visaexpress.co

📍این توصیه ها رو جدی بگیریدچون اخبار دیپورت ایرانیان چند روز گذشته به دفتر ما خَیلی زیاد گزارش شده است

 

پویا منصفی pouya monsefi
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی