مقالات اجتماعی و حقوقی دکتر پویا منصفی

اشنایی با قوانین بین الملل و حقوق بشر و قوانین مهاجرت توسط دکتر پویا منصفی

مقالات اجتماعی و حقوقی دکتر پویا منصفی

اشنایی با قوانین بین الملل و حقوق بشر و قوانین مهاجرت توسط دکتر پویا منصفی

مقالات اجتماعی و حقوقی دکتر پویا منصفی

در این وب لاگ تلاش میکنم مقالات اجتماعی و حقوقی که فکر میکنم میتواند به هموطنان فارسی زبانم کمک کند انتشار میدهم .
در این وب لاگ از قوانین حقوق بین الملل ، قوانین حقوق بشر ، قوانین مهاجرت ، قوانین تابعیتی ، قوانین کشورها و قوانین ویزا و اقامت و زندگی در خارج کشور به اشتراک گذاشته میشود

  • ۰
  • ۰

#انگلستان در حال تسریع روند اخراج پناهجویان قبل از برگزیت و خروج از اتحادیه اروپاست.

گزارش پویا منصفی


از ابتدای سال گذشته تا اکتبر سال جاری، درخواستهای موسوم به "نقل و انتقالات دوبلین" و یا به اصطلاح بازگرداندن پناهجویان، بیش از (۱۵۴%به آلمان)، (۹۲٪ به ایرلند)، (۵۸٪ به دانمارک)، (۵۰٪ به سوئیس) و (۱۰٪ به اسپانیا) افزایش یافته است.این تسریع ناگهانی منجر به کاتالوگ عدم موفقیت رویه ها، پیامدهای فاجعه بار و حتی تهدید کننده زندگی برای آنها شده است. این موارد نیز شامل پناهجویانی است که از خانواده های خود جدا شده و به خارج از کشور فرستاده و رها می شوند و هیچ برنامه ای برای پناهگاه آنها ندارند.

📌مقررات دوبلین برای انگلیس یا هر کشور اتحادیه اروپا آسانترین راه برای حذف پناهجویان باقی مانده است، زیرا آنها را از رسیدگی اساسی به درخواست پناهندگی یک فرد که مسئولیت آن به عهده دیگر کشور عضو بوده است، راحت می کند.بنابراین جای تعجب نیست که دولت انگلیس سعی در حفظ یا گسترش مقررات دوبلین پس از برگزیت داشته باشد.

📌در طول مذاکرات با اتحادیه اروپا، انگلیس طرحی را برای تقلید از سیستم دوبلین پس از برگزیت تهیه کرد که در آگوست سال جاری، مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا این طرح را به اندازه کافی خوب" توصیف نکردند و آن را بسیار ناموزون" خوانده و طرح را رد کردند.

📌📌بنابراین انگلیس عضویت خود در مقررات دوبلین را از اول ژانویه از دست خواهد داد.

 

پویا منصفی pouya monsefi defensor ddhh

📌در ماه اکتبر، وزارت کشور اسپانیا ارقام موقت مربوط به تعداد درخواست های انتقال دوبلین در نیمه اول امسال را که از سایر کشورهای اتحادیه اروپا دریافت کرده بود منتشر کرد و داده ها نشان داد که اسپانیا ۱۴۸ درخواست از انگلیس دریافت کرده است که بیش از کل درخواست های سال گذشته است.

📌آلمان، یکی از بزرگترین دریافت کنندگان درخواست های نقل و انتقالات دوبلین از انگلستان است .این کشور که سال گذشته هفتصد و نود و چهار درخواست انتقال دوبلین از انگلیس دریافت کرده است، در ده ماه نخست سال جاری دو هزار و پانزده مورد دریافت کرده است. ایرلند در ده ماهه نخست امسال، دویست و نود درخواست از انگلستان دریافت کرده 
📌سوئیس در نه ماهه نخست امسال، دویست و بیست و پنج درخواست دریافت کرده  است در حالیکه تعداد کل آنها در سال گذشته صد و پنجاه مورد بوده است. 
📌دانمارک دویست و دو مورد دریافت کرده، درحالیکه کل درخواستها از انگلیس در سال گذشته، صد و بیست و هشت مورد است.

📌به گفته وکلای مهاجرت، تاکنون کشور آلمان تعداد هزار و چهار مورد از دو هزار و پانزده مورد انگلستان را رد کرده و فقط شصت و دو انتقال را انجام داده است. 

📌بخشی از دلایل این امر می تواند این باشد که، همانطور که در گزارش سپتامبر در مورد شرایط تعدادی از بازداشتگاههای مهاجرت اشاره شد، "روند مصاحبه اولیه برای پناهجویان مختصر بود". این گزارش می افزاید: "از یک نسخه مختصر که برای زمان های شلوغ تر طراحی شده بود، اغلب استفاده می شد"

📌به نظر می رسد ماده دیگری از مقررات دوبلین که وزارت کشور به دلیل عجله در آن نقض می کند، "دستورالعمل پذیرش" است که براساس آن کشورهای ارائه دهنده قبل از اخذ پناهجویان از آنها، شرایط پذیرایی مناسب و قابل مقایسه را در کشور پذیرنده تضمین می کنند. یک وکیل گفت: "انگلیس نباید کسی را بی خانمان کرده و به خیابان بفرستد." با این حال این دقیقا همان اتفاقی است که در ماه سپتامبر رخ داد، هنگامی که گروهی متشکل از یازده پناهجوی سوری توسط وزارت امور داخله، به مادرید بازگردانده و در خیابان رها شدند آنها هیچ برنامه ای برای اسکان خود نداشتند.

📌به نظر میرسد وزارت کشور بدون این که با آرامش و منصفانه ادعاهای مردم را ارزیابی کند، تمام تلاش خود را می کند تا آنها را قبل از پایان سال جاری به خارج از کشور بازگرداند. این واقعیت که در طی یک همه گیری جهانی تعداد زیادی از افراد آسیب پذیر را از کشور اخراج کرده است نشان می دهد که آنها به وضوح اولویت طرح خود را بر عدالت و بهداشت عمومی ترجیح می دهند. وی گفت: "ما باید تغییرات فوری در این سیستم خراب که سعی دارد مردم را به هر قیمتی از کشور اخراج کند، ببینیم و راه های امن تر و قانونی بیشتری برای پناهندگی داشته باشیم تا مردم به دنبال پناهگاه در انگلستان جان خود را به خطر نیندازند."منبع:
Iranian refugees  council

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی