مقالات اجتماعی و حقوقی دکتر پویا منصفی

اشنایی با قوانین بین الملل و حقوق بشر و قوانین مهاجرت توسط دکتر پویا منصفی

مقالات اجتماعی و حقوقی دکتر پویا منصفی

اشنایی با قوانین بین الملل و حقوق بشر و قوانین مهاجرت توسط دکتر پویا منصفی

مقالات اجتماعی و حقوقی دکتر پویا منصفی

در این وب لاگ تلاش میکنم مقالات اجتماعی و حقوقی که فکر میکنم میتواند به هموطنان فارسی زبانم کمک کند انتشار میدهم .
در این وب لاگ از قوانین حقوق بین الملل ، قوانین حقوق بشر ، قوانین مهاجرت ، قوانین تابعیتی ، قوانین کشورها و قوانین ویزا و اقامت و زندگی در خارج کشور به اشتراک گذاشته میشود

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

#ویزای_اکوادور_برای_ایرانیان_اجباری شد -

اکوادور برای شهروندان 5 کشور از جمله ایران الزام اخذ روادید مقرر نمود
-

https://www.cancilleria.gob.ec/ecuador-establece-requisito-de-visado-a-ciudadanos-de-egipto-filipinas-iran-vietnam-y-yemen/
-

به اطلاع می رساند که وزارت امور خارجه اکوادوربا انتشار اطلاعیه ای در مورخ 28 مارس 2020 اعلام کرد دولت اکوادور در استفاده از حق تمامیت ارضی و استقلال خود و همچنین پیروی از اصل مهاجرت نظام مند و مطمئن با هدف حفظ حقوق، امنیت و رفاه مهاجرین، برای شهروندان مصر، فیلیپین، ایران، ویتنام و یمن الزام اخذ روادید پیش از ورود به خاک اکوادور را مقرر نموده است. 
این مصوبه در مورخ 17 مارس توسط وزیر امور خارجه و وزیر دولت اکوادور به امضاء رسیده و از مورخ 27 مارس، تاریخ انتشار آن در روزنامه رسمی، وارد اعتبار و اجرایی شده است. بدین ترتیب فهرست نظام ویژه اکوادور در خصوص الزام اخذ روادید، به 29 کشور شامل افغانستان، آنگولا، بنگلادش، کامرون، کره شمالی، کوبا، مصر، اریتره، اتیوپی، فیلیپین، گامبیا، غنا، گینه، هند، عراق، ایران، کنیا، لیبی، نپال، نیجریه، پاکستان، کنگو، سنگال، سوریه، سریلانکا، ونزوئلا، ویتنام و یمین افزایش یافت. 
پیش از این ماریا رومو، وزیر دولت اکوادور نسبت به سوء استفاده قاچاقچیان انسان از سیاست دربهای باز دولت سابق اکوادور هشدار داده بود و از ماه آگوست سال گذشته نیز مجلس ملی اکوادوربررسی لوایح اصلاح قانون مهاجرت را در دستور کار قرار داده است.

  • دکتر پویا منصفی وکیل و مشاور در امریکای جنوبی
  • ۰
  • ۰

اشنایی با قانون ! قانون و مجازات قتل فرزند در ایران توسط مادر و پدر نوشته پویا منصفی

 

✍️قتل فرزند توسط مادر

 

🔹در قانون مجازات اسلامی، برای قتل فرزند توسط مادر مقررات خاصی به چشم نمی خورد به همین دلیل مجازات قتل فرزند توسط مادر مانند سایر قتلها ، قصاص می باشد و قصاص هم قابل تخفیف نیست.

 

✳️قتل‌ فرزند‌ توسط پدر
 
🔻در مورد قتل فرزند توسط پدر قانون مجازات اسلامی صورتی را پیش بینی کرده است که ماده 220 قانون مجازات اسلامی در این خصوص آورده است:« پدر یا جد پدری که فرزند خود را بکشد قصاص نمی شود و به پرداخت دیه قتل به ورثه مقتول و تعزیر محکوم خواهد شد.» 

🔻همچنین طبق ماده 32 قانون راجع به مجازات اسلامی اقدامات والدین و … به منظور تادیب یا محافظت اطفال جرم نیست مشروط به اینکه در حدود متعارف تادیب و محافظت باشد و نیز برابر ماده 16 قانون حدود و قصاص پدر یا جد پدری که فرزند خود را بکشد فقط به پرداخت دیه قتل به ورثه مقتول محکوم و تعزیر می شود. 

🔻بنابراین به موجب این دو ماده چنانچه پدری فرزند خود را به قتل برساند قابل تعقیب کیفری می باشد در نهایت به جای قصاص باید دیه بپردازد ولی این امر در مورد مادر تجویز نشده است و در صورت ارتکاب قتل عمد فرزندش مجازات او تابع مقررات مربوط به قصاص خواهد بود.

  • دکتر پویا منصفی وکیل و مشاور در امریکای جنوبی